عرشه پل های هوایی

امروزه تبلیغات محیطی یکی از موثر ترین راه های نمایش محصول و همچنین تاثیرگذاری روی مخاطب است. اهمیت این نوع رسانه سبب شده تا در ذهن مخاطب بعد از تیزر تلویزیونی رتبه دوم را به خود اختصاص دهد.
با توجه به اشتیاق مردم به شهرنشینی و گستردگی معابر، امکان ویژه ای برای تدوین استراتژی های ارتباطی در حوزه تابلوهای تبلیغاتی عرشه پل، پل های عابر پیاده و همچنین پل های ماشین رو به دست آمده و با توجه به ویژگی های این نوع تبلیغ در راستای معرفی و ارتقای برند از طریق دستیابی به رسانه های خلاق با گروه های مخاطب طبقات اجتماعی، جذابیت خاصی را در صنعت تبلیغات ایجاد کرده است.
تولید کنندگان کالا و خدمات با استفاده از این نوع رسانه تبلیغاتی، ضمن زیباسازی و ایجاد تنوع بصری در محیط شهری، با مخاطبان خود سخن می گویند و پیام های خود را در ناخودآگاه آنان ثبت می نمایند.
تبلیغات روی عرشه پل های هوایی مستقر در سطح شهر و یا جاده ها، یکی از موثرترین انواع تبلیغات بیلبوردی می باشد. بدین دلیل که تبلیغات پل هوایی در وسط جاده و درست روبروی دیدگان رانندگان و مسافران حاضر در خودرو می باشند، میزان دقت به این تبلیغات بسیار بیشتر از سایر تبلیغات می باشد.
تبلیغات روی عرشه پل های هوایی شباهت بسیار زیادی به بیلبوردها دارند از معایب این فضاها ارتفاع بسیار کم نسبت به طول و از محاسن آن عرض بسیار طولانی ( تقریبا به اندازه عرض بزرگراه یا بلوار) است . این باعث ایجاد یک فضای خاص (ارتفاع کم و عرض زیاد) شده که می تواند تاثیر خاص خود را بر مخاطب داشته باشد.