تبلیغات محیطی


به طور ميانگين هر انسان در روز 51 دقيقه را در سفرهای داخل شهري يا بين شهري سپري مي کند.
اين زمان بهترين موقعيت براي انجام تبليغات محيطي براي بازاريابان و برندهاي گوناگون است.

علت استفاده از تبليغات فضاي باز ؟

از مهم ترين دلايلي که بايد از تبليغات فضاي باز استفاده کرد ، پيشرفت روز افزون تکنولوژي در همه زمينه ها می باشد. رسانه هاي سنتي مثل روزنامه و تلويزيون قادر به انعکاس اين حجم عظيم از تبليغات براي اين حجم کثير مخاطبان نيستند. تبليغات محيطي را مي توان از جمله روش هاي تبليغاتي و بازاريابي نيمه مدرن دانست طوري که همگام با تکنولوژي در حال پيشرفت است.

رسانه هاي خارج از منزل که بايد آنها را ديد!

بر خلاف رسانه هاي ديگر که مي توان يا آنها را خاموش کرد يا بست و دور انداخت، با تبليغات محيطي نمي توان چنين کارهايي کرد. بازاريابان با استفاده از تبليغات محيطي، با حالتي غير تهاجمي و بدون مزاحمت روي مخاطبانشان تاثير گذار خواهند بود طوري که بيننده نه خسته مي شود نه بايد برايش وقت بگذارد، مثل آگهي هاي تلويزيوني يا روزنامه ها !

استفاده از تبليغات محيطي، چرا ؟!

موفقيت يک کمپين تبليغاتي وقتي ثابت مي شود که همه جا بدون مزاحمت و ناراحتي همراه مخاطب خود باشد.
پر کردن اوقات فراقت مخاطبان با تبليغات محيطي.
بالا بردن آگاهي ذهني.
افزايش بهره وري کمپين.
اينها از فوايد تبليغات محيطي در مکان هاي مناسبند.

مهم‌ترین مساله برای هر شرکت  قطعاً معرفی محصولات و یا خدمات آنها می‌باشد، که به‌وسیله آن بتوانند فروش محصولات‌شان را بالا ببرند. چون هر چه افراد بیشتری درمورد محصولات و یا خدمات‌ شما بدانند، احتمال فروش محصولات شما بالاتر می‌رود.

همانطور که می‌دانید از زمان تبلیغات روزنامه‌ای تا امروز که دوران تبلیغات دیجیتال می‌باشد. اصل تبلیغات بخش مهمی از زندگی مردم را فراگرفته است، که تبلیغات محیطی یکی از راه‌های موثر برای معرفی برند، انتقال یک پیام و یا حتی یک کمپین تبلیغاتی همه جانبه مناسب می‌باشد.

هدف اصلی هر شرکتی، فروش محصولات و خدماتی است که ارائه می دهد. برای رسیدن به این هدف ممکن است هر شرکت از روش های مختلفی برای شناسایی و فروش محصولات خود استفاده نماید. 

یکی از مناسب‌ترین این روش‌ها تبلیغات محیطی است; که با توجه به گستردگی سطح فروش و خدمات شرکت‌های مختلف در بازار‌های داخلی و یا خارجی، می‌تواند تاثیرگذاری مناسب برای آگاهی مشتریان از خدمات و محصولات این شرکت‌ها به آنها ارائه دهد.

تبلیغات محیطی مدلی از تبلیغات است، که به‌ وسیله این مدل زمانی‌ که مردم در خانه‌ها نیستند با محصولات و یا خدمات شما آشنا شوند.همانطور که می‌دانید اکثر افراد بیشتر زمان‌ خود را بیرون از خانه‌های‌ سپری می‌کنند.

تبلیغات محیطی برای ترویج محصول و خدمات شما در برخی از محیط‌های جغرافیایی خاص اثرگذاری بسیار خوبی دارد. 

در حالیکه تبلیغات برروی بیلبوردها، نیمکت‌های اتوبوس و وسایل حمل‌ونقل، می‌توانند برای کسب‌وکارهای کوچک بسیار مؤثر واقع شوند، اما باز هم هر کمپین تبلیغاتی محیطی با تابلو و علائم استفاده ‌شده نزدیکی و اطراف فروشگاه و دفتر کار خود شما آغاز می‌شود.

می‌توان گفت سه ویژگی اصلی تبلیغات محیطی هوشمند از این قرارند:

موقعیت‌های مکانی غیر مرسوم

روش‌های اجرایی متفاوت

جدید بودن موضوعات

homarasane