اتوبوس آگهی

با رشد شهرنشینی و تراکم بالای ترافیک، علاقه افراد به استفاده از حمل ونقل عمومی رو به افزایش است. استفاده مداوم افراد از اتوبوس های درون شهری و خطوط تندرو، امروزه به عنوان یکی از موقعیت های طلایی تبلیغات به شمار می آید. گستردگی ایستگاه های اتوبوس در سطح شهرها فرصت مطلوبی را  برای  شرکت ها و صاحبان کسب وکارهای بزرگ و کوچک به وجود می اورد تا ارتباط نزدیک و مداومی را با مخاطبان هدف خود برقرار سازند

تبلیغات اتوبوس چیست؟ تبلیغات در اتوبوس از نوع تبلیغات خارج از خانه است که به هر گونه مواد تبلیغاتی که هدف آن جلب مشتریان در خارج از منزل یا زمانی که در خانه نیستند اشاره دارد. تبلیغات اتوبوس از تاکتیک‌هایی که در اوایل قرن بیستم در تراموای‌ها و قطارها استفاده می‌شد، نشأت می‌گیرد. از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی، از بنرهای نقاشی شده با دست گرفته تا بنرهای چاپ شده و طراحی شده توسط طراحان حرفه ای، مشاهده شده است، با این حال، امروزه تبلیغات در اتوبوس شاهد تغییر بزرگ تری است. دیجیتالی شدن تبلیغات اتوبوس شامل هزینه های تولید ارزان تر، کنترل گسترده تر بر زمان و طول کمپین و انعطاف پذیری بیشتر در محتوا است، اما در برخی اتوبوس ها امکان پخش بنرهای ویدئویی در اتوبوس نیز فراهم آمده است.

انواع تبلیغات اتوبوس

سه نوع اصلی تبلیغات اتوبوس وجود دارد: تبلیغات در ایستگاه اتوبوس، فضای داخلی و خارجی تبلیغات در اتوبوس. شما احتمالاً می‌توانید در هر جایی از اتوبوس، از سقف، صندلی‌ها تا حتی درها، آگهی بگذارید. در هر صورت، همه آنها در هر یک از این سه نوع قرار می گیرند که به تفصیل بررسی خواهیم کرد.

تبلیغات در ایستگاه اتوبوس

تبلیغات در ایستگاه اتوبوس مزایای مختلف و منحصر به فردی دارد از جمله مقیاس پذیری:  یکی از مزیت های کاربردی در تبلیغات ایستگاه های اتوبوس، اکران تبلیغات در مناطق محلی و Local است که  به برند ها این امکان را می دهد که هزینه  پایین و مقرون به صرفه در سطحی گسترده به تبلیغات بپردازد. تبلیغات ایستگاه اتوبوس، در تمامی طول هفته و شبانه روز قابل مشاهد  است و نمیتوان آن را خاموش کرد و یا نادیده گرفت. افراد در موقعیت های مکانی محلی به طور دائم در معرض پیام های تبلیغاتی اکران شده در سازه های ایستگاه اتوبوس قرار می گیرند.

. قابلیت ارتباط با مخاطبان: با توجه به قرار گرفتن ایستگاه های اتوبوس در محل رفت آمد افراد، برند ها با تبلیغات در ایستگاه اتوبوس می تواند با هزینه ای مقرون به صرفه ارتباط نزدیکتری با مخاطبان خود برقرار سازند. استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی مانند QR کد، ابزارهای گیمیفیکیشن و … میتواند این ارتباط برند با مخاطب را بیشتر و اثربخش تر سازد.

رسانه محیطی قدیمی و قابل اعتماد: تبلیغات ایستگاه اتوبوس، یکی از قدیمی ترین رسانه های تبلیغاتی است که افراد با آن اشنایی دارند. این رسانه  تبلیغاتی از دیگر رسانه ای محیطی قایلیت شخصی سازی بیشتری دارد که میتواند میزان بیشتری از اطلاعات را به مخاطب هدف (مخاطبان منتظر) انتقال دهد در نتیجه ایستگاه های اتوبوس به عنوان یک رسانه تبلیغاتی، ارتباط بیشتری، میان برند و مخاطبان ایجاد می کند که در انتها می تواند به شکل موثرتری پیام را به مخاطب انتقال دهد.

قرارگیری مخاطبان در معرض پیام های تبلیغات ایستگاه اتوبوس به دفعات زیاد: استفاده مکرر افراد از خطوط اتوبوسرانی، شانس دیده شدن پیام های تبلیغاتی را بالاتر می برد. اکران تبلیغات ایستگاه اتوبوس قدرت تاثیر پیام را به دلیل فرکانس بالا و تکرار چند باره در روز یا هفته به مراتب افزایش می دهد.

تبلیغات روی بدنه اتوبوس

تبلیغات بدنه اتوبوس اغلب به صورت نقوش مستطیلی در کنار یا جلو اتوبوس دیده می شود اما اخیرا تمام بدنه اتوبوس را نیز بنر تبلیغاتی روی بدنه اتوبوس درج میشود. اینها معمولاً بر روی بدنه اتوبوس وصل می‌شوند و در قالب‌های متعددی هستند و می‌توانند روی بدنه اتوبوس چاپ شوند.

تبلیغات در داخل اتوبوس

بنرهای تبلیغاتی داخل اتوبوس نیز از رایج‌ترین ها هستند و تقریباً در هر جای اتوبوس یافت می‌شوند، اما معمولاً در پشت صندلی و سقف بالای سر و گوشه‌های بین دیوارها قرار می‌گیرند.

همراه با این، اغلب ما می توانیم تبلیغات نمایش داده شده در سیستم های تلویزیونی داخل اتوبوس را ببینیم. اینها در ابتدا برای نشان دادن اطلاعات مسافران در مورد مسیر خدمات و مقصد نصب شدند، اما در نهایت برای قرار دادن تبلیغات نیز استفاده شدند.

تبلیغات روی دستگیره اتوبوس

تبلیغات دستگیره اتوبوس یک ایده بازاریابی خوب است ، زیرا نوعی بازاریابی تعاملی می باشند. وقتی اتوبوس یا قطار سریع حرکت می کند مسافران باید به چیزی بچسبد، و این شامل لمس دستگیره های اطراف است. این دقیقاً هدف هر کمپین تبلیغاتی است تعامل کاربران با تبلیغات خود ناگفته نماند که لمس کردن منجر به ارتباط واقعی با برند و به خاطر سپردن بهتر پیام می شود.

homarasane