انواع تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی یا تبلیغات خارج از خانه، طیف وسیعی از رسانه هستند که برای برند ها جذابیت بصری ایجاد میکنند و میتوانند شرکتها را در رسیدن به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت یاری کنند. این تبلیغات انواع و مزایای مختلفی دارند که انواع شامل:
- اجاره بیلبورد تبلیغاتی (بیلبورد، استرابورد، عرشه پل و…)
- ایستگاه اتوبوس (بدنه اتوبوس، ایستگاه)
- تلویزیون های شهری و…
مزایا و منافع تبلیغات محیطی چیست ؟
ایجاد آگاهی با هزینه مقرون به صرفه
یکی از مهمترین دلایل سرمایه گذاری در تبلیغات محیطی این است که با هزینه مقرون به صرفه میتوان با پوشش گسترده، آگاهی از برند را ایجاد کرد. این موضوع را میتوان در مفهوم هزینه بازدید (Cost per impression) دید. تبلیغات محیطی به ویژه بیلبوردهای تبلیغاتی نسبت به دیگر رسانه ها همچون تلویزیون و رادیو مقرون به صرفه بوده و ایجاد آگاهی مطلوبی دارد. همچنین تبلیغات محیطی میزان قابل توجهی از بازدید به خود اختصاص میدهند که سبب شده است آنها را یک فرصت عالی برای تبلیغ برند، کالا، محصول و خدمات تبدیل شود.
دسترسی گسترده
زمانی که در تبلیغات حرف از اندازه دسترسی به مخاطبان میشود، شکی نیست که تبلیغات محیطی بهترین انتخاب است. بر اساس تحقیقات نیلسن، تقریبا 80 درصد از افراد هفتگی به تبلیغات محیطی به ویژه بیلبورد توجه میکنند.
ایجاد درگیری ذهنی در مخاطب
یکی دیگر از مزایای تبلیغات محیطی این است که یک محرک کلیدی برای تعامل با مخاطب و در نهایت مصرف کنندگان است. مطالعات نشان میدهد، مصرفکنندگان اغلب محصولاتی را که بر روی بیلبوردها و یا دیگر رسانه های محیطی دیدهاند، در وب سایتها بازدید میکنند. شرکت ها با اجاره بیلبورد در سطح شهر میتوانند علاوه بر ایجاد آگاهی از برند به جایگاهیابی مطلوبی در ذهن مشتری دست یابند.
تاثیر طراحی (Art Work)
تبلیغات محیطی (بیلبورد-ایستگاه های اتوبوس) برای برندهایی که به دنبال تاثیر گذاری بر روی مخاطبان خود با استفاده از طرحهای جذاب هستند، به خوبی کار میکند. استفاده از طرح های هنری، المان های جذاب، داستان سرایی و … میتواند به خوبی در ذهن مخاطبان جایگاه پیدا کند.
هدف قرار دادن مخاطبان
وقتی صحبت از هدف گرفتن مخاطبان خاص میشود، این فکر وجود دارد که رسانه های دیجیتال گزینه بهتری است. اما این حقیقت وجود دارد که تبلیغات محیطی (بیلبوردهای تبلیغاتی) میتواند فرصت مفیدی را برای هدف قرار دادن و دسترسی به مخاطبان ایجاد نماید.