تبلیغات در جایگاه های سوخت
تبلیغات در جایگاه های سوخت از جمله موقعیت های مکانی موثری است که تبلیغات محیطی در آن صورت می گیرد. امروزه یکی از اساسی ترین فرصت ها در معرفی کالاها، تبلیغات در محیط اطراف زندگی می باشد. پمپ بنزین از جمله خدمات شهری است که به عنوان تامین کننده سوخت بخش حمل و نقل شهری عمل نموده وبه نوبه خود از لحاظ ملاحظات ترافیکی، شهرسازی، ایمنی و محیط زیست دارای اهمیت می باشد.
این نوع تبلیغ مناسب چه برندهایی است؟
هر چند درتبلیغات در جایگاه های سوخت باید به مسائل توجیه اقتصادی و اجتماعی و حفظ و صیانت از سرمایه گذار و هدایت سرمایه گذاری در بخش اقتصادی هم توجه کرد اما با توجه به اصل تبلیغات در محل کالاهای مشابه می توان جایگاه های پمپ بنزین را بهترین گزینه برای معرفی و تبلیغ محصولاتی مانند لاستیک ماشین، انواع روغن موتور، لوازم یدکی خودرو، فروش خودرو و خدمات خودرویی و بسیاری موارد دیگر معرفی نمود.
برخی شرکت ها و یا صاحبان جایگاه های پمپ بنزین خلاقیت های جالبی در طراحی محیط این مکان ها داشته اند که البته این عملکرد آن ها بیشتر جنبه رقابتی در بازار را دارد. بیلبوردها یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی در رسانه محیطی محسوب می شوند که قدرتی غیرقابل انکار برای معرفی محصولات و خدمات شرکت ها دارند. بیلبوردها با اشکال و ایده های خاص می تواند ببننده را به تفکر در خصوص نگرش ها، اهداف و مقصود نهایی طراحان و ایده پردازان برساند و صاحبان کالا و خدمات را به مقصود نهایی و فروش بیشتر و مطلوب تر برساند. نصب بیلبوردهای تبلیغاتی در پمپ بنزین از جمله تبلیغات محیطی است که صاحبین کالاها در این مکان تبلیغات دست به تبلیغات می زنند.
بررسی ویژگی های تبلیغات در پمپ بنزین
موقعیت احداث پمپ بنزین به گونه ای است که مخاطبین در خیابان های مجاور نیز براحتی از تبلیغات اکران شده بهره مند می شوند.
با توجه به طراحی سایبان پمپ بنزین که دارای سه وجه می باشد و تبلیغات اکران شده بر روی سایبان پمپ بنزین معمولا در معرض دید تردد کنندگان است.
امکان افزایش هر نوع ابزار تبلیغاتی متناسب در محدوده جایگاه پمپ بنزین امکان پذیر است؛ به عنوان مثال نصب بنر بر روی ستونها یا دیوارهای پمپ بنزین و یا نصب هر نوع ابزار تبلیغاتی در محدوده محیط جایگاه.
امکان ارائه بسته های تبلیغاتی در پمپ بنزین
مزایای تبلیغات در پمپ بنزین
به دلیل مدت زمان نسبتا زیاد توقف خودروها در پمپ بنزین و مشاهده تبلیغات اکران شده قطعا در ذهن مخاطبین اثر بخشی خاصی دارد.
توقف خودروها در جایگاه ها شرایطی را ایجاد می نماید که می توان در مناسبت های مختلف به عنوان مثال سالروز تاسیس بانک ها و برندها و… ارائه هدایای تبلیغاتی، یک شاخه گل، تبلیغات مکتوب بین مخاطبین را میسر می نماید.
توقف خودروها در جایگاه های سوخت امکان انجام تحقیقات میدانی نسبت به بازخورد تبلیغات انجام شده را بر روی مخاطبین فراهم می نماید.
امکان ایجاد شبکه تبلیغاتی در پمپ بنزین با موضوع برندهای خاص بستر اثر بخشی آگهی های تبلیغاتی اکران شده را افزایش می دهد.